After the death of their mother, her last will has several surprises in store for the twins Jeanne and Simon. They each have to deliver a sealed envelope: Jeanne to her father and Simon to his brother. However, their father has been dead for years and Simon and Jeanne had never heard of a brother. Jeanne leaves for the Middle East in the hope of unravelling these mysteries from her mother’s past, but is met by much opposition. Relatives and eyewitnesses would rather leave the painful past, ravaged by war, in peace. Incendies is a drama of fate, but also a gripping thriller: after various turns in the story, the denouement arrives as a hammer blow. The film by the Canadian Villeneuve (Maelström) is based on the play by the writer Wajdi Mouawad. The Dutch Ro Theater company was highly praised in 2010 with Branden, an adaptation of the play.