Julien, a young Frenchman, travels alone on foot and by boat through the overwhelming nature of Mexico. Nothing is said about his motives in this dreamy, meditative film. Nevertheless, there is no doubt about Julien’s state of mind: he is very tied up in himself. The coastal town of Chacahua serves as a refuge for a few days. When Julien is tired of sleeping in, he allows himself to be shown round the local sites by Pablo, a local fisherman. Relating to this patient, simple man helps Julien come to terms with himself . The French/Mexican director Matías Meyer studied for some time at the Sorbonne and then did a course at the Centro de Capacitación Cinematográfica in Mexico. The Cramp is Meyer’s second film, which is having its premiere in Rotterdam, after his debut Wadley (2008), on a young man’s peyote trip in the middle of the desert.