In his debut film The Forsaken Land (2005), roaming souls move along a coastal stretch against the background of the civil war in Sri Lanka. Four years later, the civil war is over, but Vimukthi Jayasundara shows that traces of that battle can still be seen everywhere. He captures the no-man’s-land after the war in powerful and allegorical scenes . In Between Two Worlds, which was in the competition at the Venice Festival, a man is washed ashore on the beach. He saves a foreign woman and together they flee into the wild. There they find out that the beauty of the surroundings only distracts from the growing threat. Behind the serene green, death and destruction are hiding. Where have they ended up? The country’s present and past get imperceptibly mixed up. This is a battle of all eras, with the landscape as silent witness.