In zijn debuutfilm The Forsaken Land (2005) bewogen dolende zielen zich over een kuststrook tegen de achtergrond van de Sri Lankese burgeroorlog. Vier jaar later is die burgeroorlog voorbij, maar regisseur Vimukthi Jayasundara laat zien dat de sporen van die strijd nog overal aanwezig zijn. Hij vangt het niemandsland van na de oorlog in krachtige en allegorische scènes. In Between Two Worlds, dat op het filmfestival van Venetië in de competitie zat, spoelt een man aan op een strand. Hij redt een buitenlandse vrouw en samen vluchten ze de natuur in. Daar ontdekken ze dat de schoonheid van de omgeving slechts afleidt van de groeiende dreiging. Achter het serene groen schuilen dood en verderf. Waar zijn ze terechtgekomen? Heden en verleden van het land lopen onmerkbaar in elkaar over. Dit is een strijd van alle tijden, met het landschap als stille getuige.