Oren Ambarchi is an Australian composer and multi-instrumentalist with longstanding interests in transcending conventional approaches. His work focuses mainly on the exploration of the guitar, ‘re-routing the instrument into a zone of alien abstraction where it’s no longer easily identifiable as itself. Instead, it’s a laboratory for extended sonic investigation.’ (The Wire, UK) A collaborator with Sunn 0))) and Stephen O’Malley, Ambarchi’s work is a unique soundworld where fragile, hushed and pensive songwriting tenuously coexists with deep, wall-shaking bass tones – the physicality of rock music, slowed down and stripped to its bare bones, abstracted and replaced with pure signal. A live cinema composition by Faces, an ensemble comprising Huib Emmer (live electronics), Tiger Award winner Joost van Veen (visuals) and Lukas Simonis (guitar), with Nina Hitz (cello) and Kaoru Iwamura (clavichord and Farfisa organ). Tijdlus is a performance with archaic images, voices, dust, slow beats, melody, chemistry, strange organs, white noise and white horses. Composer and film maker tune the manipulated film images, live electronics and the sounds of the musical instruments meticulously, but also leave space for live adaptations, disruptions and improvisations. This flexibility allows the right dynamics, unpredictability and a certain amount of lunacy too.