Oren Ambarchi is een Australische componist en multi-instrumentalist die zich altijd heeft beziggehouden met het doorbreken van conventionele benaderingen. Hij richt zich met name op een verkenning van de gitaar ‘om het instrument via nieuwe wegen naar een zone van wezensvreemde abstractie te voeren waarin de gitaar niet meer eenvoudig als zodanig kan worden herkend. In plaats daarvan wordt het instrument een laboratorium voor uitgebreide sonische onderzoekingen.’ (The Wire, VK). Ook in gezamenlijke projecten met Sun 0))) en Stephen O’Malley is Ambarchi’s werk een unieke geluidswereld waarin tedere, gedempte en mijmerende liedjes subtiel samengaan met diepe, dreunende bastonen, het lichamelijke van rockmuziek, maar dan vertraagd en tot op het bot uitgekleed, geabstraheerd en vervangen door het pure signaal. Een livecinemacompositie van Faces, een ensemble bestaande uit Huib Emmer (live-elektronica), Tiger Award-winnaar Joost van Veen (beeld) en Lukas Simonis (gitaar), met Nina Hitz (cello) en Kaoru Iwamura (klavichord en Farfisaorgel). Tijdlus is een voorstelling met archaïsche beelden, stemmen, stof, trage beats, melodie, chemie, vreemde orgels, ruis en stuitergolven. Componist en filmmaker stemmen de gemanipuleerde filmbeelden, live-elektronica en de klanken van de muziekinstrumenten zorgvuldig op elkaar af, maar laten ook ruimte voor live uitgevoerde aanpassingen, verstoringen en improvisaties. Deze rekbaarheid veroorzaakt de juiste dynamiek, onvoorspelbaarheid en gekte.