To close the WORM music programme, a special performance by a distinguished cast of musicians. Æthenor is based on the trio O’Sullivan, De Roguin and O’Malley, who have distilled a new musical vision from a series of nocturnal improvisation sessions. Æthenor displays similarities with the work of Bernard Parmegiani, Nurse With Wound, Iancu Dumitrescu and Coil. Acoustic drones undulate over you like crackling sonic clusters. Calm, sketchy piano themes and lamentations thrust into a musical darkness, while drums, guitar and electronics investigate new musical territory. American film maker and multi-media performer Brent Coughenour presents a live audio-visual performance for thumb piano, Guitar Hero video game controller and computer. The piece begins with gestural input in the form of acoustic sounds generated by a thumb piano and actions measured by the accelerometers in the Guitar Hero video game controller. A computer is used to analyze the incoming data and apply it to an array of strategies and techniques for algorithmic audio and video synthesis. Audio processes such as pitch, amplitude and harmonicity tracking, granular synthesis, filtration, and phase vocoding combine with stochastic algorithms and computer vision strategies applied to video material to generate an occasionally synchronous dynamic relationship between sounds and images! Saturday 31 January 21:00-02:00 in WORM.