Als afsluiter van het WORM-muziekprogramma een bijzonder optreden van een voorname cast van musici. Æthenor is in de kern het trio O’Sullivan, De Roguin en O’Malley, die uit een serie nachtelijke improvisatiesessies een nieuwe muzikale visie distilleerden. Æthenor vertoont gelijkenissen met het werk van Bernard Parmegiani, Nurse With Wound, Iancu Dumitrescu en Coil. Akoesmatische drones golven over je heen als knisperende sonische clusters. Kalme, schetsmatige pianothema’s en klaagzang doortasten een muzikale duisternis, terwijl drums, gitaar en elektronica nieuw muzikaal gebied verkennen. De Amerikaanse filmmaker en multimediaperformer Brent Coughenour presenteert een live audiovisuele performance voor duimpiano, videogamecontroller van Guitar Hero en computer. Het stuk begint met de input van akoestische geluiden die via gebaren door een duimpiano worden gegenereerd, en met handelingen die worden gemeten door de versnellingsmeters van de videogamecontroller van Guitar Hero. Vervolgens analyseert een computer de binnenkomende gegevens en stuurt daarmee een reeks strategieën en technieken voor algoritmische audio- en videosynthese aan. Geluidsprocessen als toonhoogte, amplitude en harmoniciteittracking, granulaire synthese, filtering en fase-vocoding worden, gecombineerd met stochastische algoritmes en visuele computerstrategieën, losgelaten op beeldmateriaal om zo een wisselende synchroon-dynamische relatie tussen geluid en beeld te genereren! Zaterdag 31 januari 21:00-02:00 in WORM.