There are no ghosts in this world. That is rule number one. If you say that often enough, then maybe people will believe it, but within this film that’s very unlikely. More likely is that there are ghosts. Entirely in the style of the hard, fast crime film, it’s just as easy to hunt ghosts as to hunt gangsters. Lee Kwok-keung (played by Shawn Yue) is a cop in Hong Kong. One day he discovers the corpse of a girl in the boot of a car. The owner of the car is about to shoot him, but then the ghost of the girl rises from the dead and Lee manages to defend himself. His boss is not pleased with this supernatural explanation and transfers him to a department involved in a variety of vague and unsolved crimes. The vague ones turn out to involve ghosts and other supernatural apparitions, but the motto of the department remains: Ghosts don’t exist. Rule 1. Lee’s new boss is inspector Wong (Ekin Cheng). Wong teaches him how to deal with the actual tasks of the department while at the same time denying everything. The style of the film is fast and as visual as a music clip; the shock effects are worthy of a horror film. Entertaining, clever and fast; a very original variation on what is already a very varied genre. (GjZ)