Er zijn geen geesten in deze wereld. Dat is regel nummer 1. Als je dat maar vaak genoeg zegt gelooft men het misschien, maar binnen deze film is dat zeer onwaarschijnlijk. Waarschijnlijker is dat ze er wel zijn. Geheel in de stijl van een harde en snelle misdaadfilm wordt er even makkelijk op gangsters als op geesten gejaagd. Lee Kwok-keung (gespeeld door Shawn Yue) is een politieagent in Hongkong. Op een dag ontdekt hij het lijk van een meisje in de kofferbak van een auto. De eigenaar van de auto lijkt hem neer te schieten, maar dan staat de geest van het meisje op uit de dood en ziet Lee kans zich te verdedigen. Zijn baas is niet blij met deze bovennatuurlijke verklaring en plaatst hem over naar een afdeling die zich bezighoudt met diverse vage en onopgeloste zaken. De vage zaken blijken met geesten en andere bovennatuurlijke verschijnselen te maken te hebben, maar het motto van de afdeling blijft: Geesten bestaan niet. Regel 1. Lee’s nieuwe baas is inspecteur Wong (Ekin Cheng). Wong leert hem hoe hij moet omgaan met de feitelijke opdracht van zijn afdeling, en die tegelijkertijd altijd te ontkennen. De stijl van de film is snel en visueel als een muziekvideo, de schrikeffecten zijn een horrorfilm waardig. Onderhoudend, slim en snel; een hoogst originele variant op een toch heel gevarieerd genre. (GjZ)