This documentary examines several cinematic novelties that are part of the ‘Rerberg’ series and tells the story of the artistic journey and dramatic fate of one of the brightest Russian directors of photography, Georgi Rerberg. During the time when Georgi Rerberg worked in the cinema he shot a number of outstanding films. Some were with Andrei Konchalovsky, but probably the best known of all is Andrei Tarkovsky’s Mirror, a classical piece of filmic art and an indispensable part of the world’s cinematographic heritage. Rerberg comes from a well-known dynasty of artists who were reflecting on the crisis of human relations in the totalitarian society of the USSR, as Georgi Rerberg did himself during the shooting of Stalker, another masterpiece by Andrei Tarkovsky. Rerberg and Tarkovsky. The Reverse Side of ‘Stalker’ is a film very rich in factographic material and is a unique occasion for all film lovers to view material uncovered by director Igor Mayboroda in his research that has been unknown until now. In terms of rediscovering Soviet film history as well as getting to know the fascinating person of Georgi Rerberg, the artist hidden behind his camera, this is a true pearl. (LC)