A father and daughter live lovingly together in a grey apartment building in a suburb of Paris with a view of the train tracks. Director Claire Denis steps into their lives halfway as they move forward like passing trains, filming the reassuring waves of everyday life in which a rice cooker is bought or the washing is done.
At this tempo, their life stories unfold along with those of two other flatmates. A house friend who loves travelling and lives alone has taken a fancy to the daughter; the woman next door has a history with the father. It becomes apparent that the contact between the four inhabitants cannot continue without problems during an evening when the four of them are in the bar. It augments the feeling that the moment has come for everyone to let go of something. The father realises he is getting older and it’s time for his daughter to find her own way in life.