The Reinactors interweaves the disparate lives of film character impersonators and celebrity look-a-likes on Hollywood Boulevard over the span of a year. Shot cinéma vérité style with no narration, the story unfolds through the day-to-day lives and back-stories of the oft rough-hewn street characters. These self-employed individuals dress as Hollywood film icons and forge a living one dollar at a time, posing for photos with tourists. Some see themselves as undiscovered stars, others are struggling to make ends meet. These characters have dreams, which seemingly intersect on the corner of the boulevard of broken dreams, and the highway to hell. They are literally right out of the movies, yet their individual lives threaten to eclipse the bizarre array of Hollywood film icons they appropriate. The film does not hold these rag tag rouges up for mere ridicule. As we descend into their world, we come to see the boulevard the way they see it. We come to realize these re-enactors are born of the indigenous psychotropic nature of Hollywood itself. David Markey: ‘The film is like a great-depression era Hollywood classic retold for the new millennium… It’s also a film about the cutthroat nature backstage and behind the scenes of show business. A pop culture implosion, a profound statement on where we are at culturally at the moment.’ (EH)