‘Too esoteric, even for me,’ said McLaren about his The Flicker Film. The famous animator’s most abstract effort is marginalized to the point of being officially labelled as ‘unfinished,’ even though the explosion of high-intensity stroboscopic imagery created by rapidly alternating black and white frames, coupled to infectious syncopation on the soundtrack – looks and sounds to be not only complete enough, but utterly mind-blowing.