Produced by the Danish painter and the director’s close friend Asger Jorn, this film evaluates the experiences of the International Lettrist movement when it transformed into the Situationist International. The film is impregnated with a deep melancholy, inspired by the notion that time is irreversible and that no experience can truly be transmitted through the medium of cinema. The off-screen voice dominates images that reveal their own deceptive quality.