One Fine Morning… is one of the most ingenious and original children’s films in recent years. While it was made for and with children, the film is able to persuade many adults to surrender to its associative narrative. In a colourful orgy of light, colour and movement the genre of the film musical is reinvented. There is no watertight story with a consistent plot. There is a strange narrator on the silver screen, who takes both the kids in the cinema and in the film into a wondrous and fantasy-filled world. To the music of Prokofiev’s enchanting classics Romeo and Juli et and Peter and the W olf they have all kinds of adventures in a strange potpourri of animation and live-action, in which anyone who wants can be initiated into the strangest of worlds. The camerawork conjures beautifully with depth of focus. The cutting convincingly sticks the most diverse worlds together. Special effects augment the occasionally burlesque humour that seems to have been borrowed from the old silent films of Méliès or Buster Keaton. (SdH)