A powerful documentary from two-time Academy Award winning director Barbara Kopple (Harlan County USA and American Dream). With unprecedented access to the behind-closed-doors world of celebrities in the centre of a political and pop culture storm, Dixie Chicks – Shut up and Sing provides a view of the real and raw emotional roller coaster of three strong women thrust into the turbulent centre of a national debate all over an off-the-cuff remark made by lead singer Natalie Maines about President George Bush on the eve of the American invasion of Iraq. Dixie Chicks – Shut Up and Sing travels with the Chicks, from their peak of popularity as the national anthem-singing darlings of country music and top-selling female recording artists of all time, through the now infamous anti-Bush comment, and on through the days, months and years of mayhem. The film follows the lives and careers of the Chicks through the writing and recording of their first album since that ‘incident’ on the London concert stage back in 2003. During these last three years they have been under political attack and have received death threats while continuing to live their lives, have children, and of course make music. The film ultimately presents who the Dixie Chicks are as women, public figures, and musicians.