A clear yet puzzling and therefore exciting film about the greatest of subjects in today’s world: terror. A young woman, a girl really, prepares for a suicide attack. With a bomb in a backpack in the heart of New York City. In great detail the film shows her, the suicide bomber, and her handlers making preparations for a gruesome act. Many details, but no motive. A white girl who speaks without an accent and apparently has no political aim in mind. This makes her both indefinable and intriguing, just as the film also keeps its secret and remains fascinating right up to the end. The film follows a day and a night from the girl’s life – or maybe she is a woman after all, because of her mature determination to make this the last day and night of her life. She makes her preparations cold-bloodedly. When carrying out her plan, at first she still seems to be cold-blooded, but in the end she turns out to have nerves. Maybe technology won’t let her down – a common problem for suicide terrorists – but her unknown motivation will. In the end, a girl is left alone with a bomb in New York. Without God on her side. Day Night Day Night has been made with great self-assurance. With meticulous control over cinematographic means. One could even say it is faultless. (GjZ)