The third part of Nicolas Winding Refn’s Pusher trilogy is clearly the best. With each part, Refn’s approach becomes more daring and complex. However talented his début from 1996 was, and however innovative the second part, this third part has a charged emotionalism that is difficult to beat, along with tension and courage. I’m the Angel of Death – Pusher III focuses on the Serbian drugs baron Milo. In earlier parts, he was an extra, a feared power lurking in the background. He is not some grand godfather, and as a middle-ranking boss he has also been on the decline for some time, yet he should not be underestimated as an adversary. At first, he seems to allow himself to be trifled with. His spoilt daughter is very demanding in everything on her birthday. His gangster sidekicks have been put out of action by food poisoning – as a result of Milo’s cooking. Albanian crooks cheekily try to take over his dealing turf. He obediently attends meetings of Addicts Anonymous, afraid of returning to his old ways. But don’t trifle with Milo. Or you will come to a bloody end. With his trilogy, and certainly with this last part, Refn has not only succeeded in renewing the gangster genre, but also providing it with a new geography. The American mean streets have been convincingly replaced by the multi-ethnic pavements of a Europe that has not yet been given the profile it deserves. (GjZ)