The head of Lenin needs some restoration work. The gigantic statue in question, that weighs 12 tonnes and is more than 30 metres high, was erected in 1970 to Mark Lenin’s 100th birthday. Lenin’s statue has been worn down by time. But what about his thoughts? We hear fragments from conversations between Lenin and Clara Zetkin about the role of women in the Soviet Union.