Remedial Reading Comprehension
Land rejects the dream imagery of the historical trance film for the self-referential present, using macrobiotics, the language of advertising, and a speed-reading test on the definition of hokum. The alienated filmmaker appears, running uphill to distance himself from the lyrical cinema, but remember: ‘This is a film about you, not about its maker.’