From one lone street lamp to the brightest light ever made, The Light culminates as a metropolis beacon reaches skyward. Ultimately, the attempt to pierce the night, to know the unknown, ends in somber quiet. The progression begins in an ordinary provincial street at night and ends at the World Trade Center memorial lights, shown not in direct conjunction with the events that brought about their existence, but with a formal and abstracted transcendence.