The Light
Van een eenzame straatlantaarn voert deze film ons stapsgewijs naar het felste licht dat ooit werd geproduceerd. The Light culmineert in het lichtbaken van een grootstad die de hemel aftast. De poging om door de nacht heen te priemen, om het onbekende te kennen, eindigt somber. Als climax komen de lichtbakens aan bod die op een avond het World Trade Center moesten herdenken. Los van de precieze gebeurtenissen waarnaar ze verwijzen, stralen ze een abstracte transcendentie uit.