One fine day, Agnès Tessier decides to change her life. She leaves school to go and live with her friend Florence on the top floor of an apartment building in a slum district. She soon finds a job with a chemical company. When her colleague Muriel is sacked for not answering her boss’s advances, Agnès is so incensed she becomes the trade union representative. In doing so, she challenges a world ruled by violence, a world in which anyone can go crazy at any time.This film by Brisseau – his first on 16 mm – was misunderstood and never released. It is a tender and violent work, a red film noir into which the era, the 1970s, is etched deeply. It is a film that reveals fury and provides an explosive view of the world. A crafted film, devoid of mannerisms. La vie comme ça offers a sharp and cutting picture of the economic crisis, feminism, trade unions, urban misery, modern violence, loneliness and despair. (Jacques Déniel)