La croisée des chemins
The peregrinations of a group of boys and girls from Paris. Two girls swap the capital for the countryside near Montpellier. One of the girls hesitates between dream world and reality.La croisée des chemins marks the start of a significant oeuvre and is a film in which reality and dream are mixed. Jean-Claude Brisseau shot this film on Super8 in 1975. Screened in Studio 43 in Paris, the film was noticed and admired by Eric Rohmer, who attached the name of his production company Les Films du Losange to several films by Brisseau: Un jeu brutal, De bruit et de fureur en Noce blanche.