A young man in Buenos Aires makes his living by stealing taxis and selling them to a crooked car dealer. But before he delivers the cars, he likes to play taxi-driver; not just to earn a few extra pesos, but mainly to have someone to talk to, a chat with his passengers, although most of them just sit silently in the back. One evening he takes a young girl in his taxi, and en route she collapses with what turns out to be a shoulder wound. He doesn’t dare take her to hospital and first leaves her in the back of the stolen taxi, but in the end he takes her home with him, to remove the bullet himself. But she doesn’t improve. Desperate, he leaves her on the pavement in front of the hospital. This story is interspersed with pictures of the man looking into the camera, smoking and often silent. He tells his story about the night hesitantly, not chronologically – he saves the most painful moment for last. After she is discharged from hospital, the girl goes looking for him.Taxi – un encuentro is an intimate story about two people on the edge of society, where the personal survival instinct and the need to offer help to someone else cross. With occasionally very lengthy shots and little dialogue, David mainly uses the body language of her characters to express their emotions, dilemmas and doubts.