No quiero volver a casa starts with murder. A murder that links two families: the family of murderer Rubén and that of Roberto, the victim. The former comes from the lower middle classes, the second from the industrial bourgeoisie. Rubén, the real protagonist of the film, still lives at home, has no work and no real interests, apart from his girlfriend, the prostitute Susana. After yet another quarrel with his father, he leaves the house. Susana wants to help him and inquires of Ricardo, one of her customers, about a job. Chance will have it that Ricardo is involved in a business conflict with his brother-in-law Roberto. The interests at stake are so high that Ricardo decides to have Roberto cleared out of the way. A job that looks ideally suited to Rubén.Apart from the directing, Albertina Carri was also responsible for the script, the financing and the producing of her film. In Argentina, she has been embraced as a pioneer of a new cinematographic trend, because she has distanced herself from the bombastic style of the old cinema and of social realism. Carri tries to find a new cinematographic language for Argentina: observing, recording, almost distant. In all its sobriety this film, shot in grainy black and white, provides a very detailed picture of the two social classes involved. In addition, the film throws a new light on the metropolis of Buenos Aires, that according to Carri is too often written off as a melancholy city instead of a powerful and overwhelming one.