Gold Cup is a film about desire and disgust. About how an artist looks at the world around him – Los Angeles in this case, a city filled with expressions of civilisation such as billboards, donut shops and car washes – but above all a film about love. In spite of all urban civilisation, the link with man’s roots is sometimes difficult to find. In the ‘Gold Cup’ donut and coffee-house in Hollywood, regulars wrestle, as in the early years of our calendar, with stubborn riddles such as love, desire and boredom. Clayton (29) is a painter who never holds a brush in his hand but is always looking for ‘objects’. He works as a courier for all kinds of money business. In the bar he likes to play chess with Jack, a griping and greying man who is fascinated by the mathematical problem of zero: he doesn’t want to approach zero, but to go right through it. On a stroll close to the bar, Clayton finds a woman with a sweet doll’s face, Precious. She is lying in the mud of a building site, where she has been dumped by her (ex-) boyfriend. It is love at first sight for Clayton. But when Precious moves in with Clayton and starts reorganising his apartment and his life with a sure hand, Clayton gets irritated and bored. Yet his dissatisfaction is mainly to be found in himself, because it is not her interference that impedes him in his art but his own laxness.