A continuous explosion. Breer made one hundred basic images, hundred pictures created by gestural brushstrokes, and made them switch positions for four thousand frames. This film is Breer’s last to rigorously pursue the image by images experiment with wholly opposed single frames – his so-called ‘consecutive pointillist approach.’