Psychological study of Boska, daughter of a widower. The girl helps her father run a small hotel. A group of geologists is staying at the hotel and Boska falls in love with one of them, Gaba. However he regards her as only a child, goes out on the town every night and doesn’t think about her. She intercepts the phone calls of the women with whom Gaba has been on a spree and plays power games with him. His adventurous life means that Gaba also gets into tyrouble with his boss. It becomes increasingly clear to Gaba that Bo-ka’s feelings for him are true love. At first he rejects her – she is after all only a child – but gradually starts to feel more for him. However it is too late: Boska goes to study in Prague and leaves the hotel. Thew power of the film is in its visual aesthetics. The emptiness of the landscape, accentuated by impressive drilling rigs, is beautifully expressed by the cinemascope format and the high-contrast black & white. This serves to make the loneliness of the characters overwhelming.