Personal document in which film-maker Romain Goupil looks back on his own life and film career and in which he reports on a journey he took to be able to make a new film. Retrospective and report together became the new film.From a hotel room in Moscow, he addresses himself to a friend in Paris as she is dying. He met her when she was eighteen and they lived together for ten years. He hasn’t seen her for a long time, when news comes of her imminent demise. He looks back on the films he made with her, the political issues that occupied them and asks himself just one question: what is a good film?The friend in Paris asks him not to tarry on her illness, but to make a good film. Later, towards the end of the film, she shall send him back from her Paris deathbed to Sarajevo where he was filming. Goupil returns, but has his doubts.Lettre pour L… was put together with improvisation and comprises a variety of material: ‘pure’ home-movie material on video, feature-film fragments and more documentary elements, but in all the parts Goupil himself plays a central role. The film and Goupil’s style of filming is striking for its playful tone also on the more difficult topics. He filmed in Zagreb and in besieged Sarajevo and even there he managed to keep an lighthearted element in his reflections.