Triple Bogey marks the return of Amos Poe from Hollywood to independent, idiosyncratic and experimental film-making. While the story is pure fiction, Poe regards his film as a very personal one; the protagonist — scriptwriter Remy Gravelle (played by Eric Mitchell) — can be seen as Poe’s alter ego. The story has strange sides and is strikingly designed. Ian Johnstone (The Sunday Times): ‘It is bizarre, oblique, disturbing and amusing’.Gravelle is commissioned by a Japanese studio to write a screenplay about the murder of Harry and Sally Levy. The Levy’s died fourteen years earlier during a mugging on a golf course (hence also the golfing pun in the film’s title). Their three children Amanda, Satch and Bree live together on an old yacht (length: 35 meter, built in: 1915) with which they continuously circle Manhattan. Gravelle spends some times with them on board and hears them talking about their parents. With the children, he looks at the home movies which mother Sally Levy had made of her family. (Poe says that as film-maker he adopted the perspective of the mother because Sally is not indeed seen, but it is her gaze that points the camera).The film juxtaposes black & white shots with colour; the shots from the past, the home movies, are in colour. According to Poe, the film dodges a verbal definition, het it is not a literary story. It is primarily film, you must see and hear to comprehend.