Summer 2018. Tokyo has become a giant building site in the run-up to the 2020 Olympic and Paralympic Games. Behind the ambitious buildings’ facades, an even more far-reaching transformation is unfolding: the city is being digitised, inhabitants and all. The ‘Fusion’ programme has been embraced by the population and is well on its way to controlling their minds. A philosophical-spiritual science-fiction film about two teen girls with special gifts and their special mission.
The dreamy images by director of photography Sean Price Williams portray a city caught between the quotidian and the hypermodern, a variation on the intermediate worlds conjured up by director Maiko Endo’s prior works Kuichisan (2011) and Technology (2016). The retro-futurist sound design by Nicolas Becker accompanies this dystopian vision of today in which digital total surveillance is silently becoming omnipresent.