Could that really be: Marlen Khutsiev’s 1960s banned milestone llych’s Gate screening as in-flight entertainment?! Mark the moment one gets to see Andrei Tarkovsky being slapped for sardonically wondering about the praise-worthiness of turnips. A moment to remember in this gorgeous potpourri that combines animation and opera to chronicle the Russian 20th century. On the plane, classics of Soviet cinema unspool on the monitors, while two gentlemen discuss Gogol’s proto-surrealist 1836 novella The Nose and what it means to be civilized today.