Phases of Matter
The professor strides resolutely through the old Istanbul University Cerrahpasa Hospital. She stops next to a patient. Having professionally exchanged some medical data, she interestedly asks the elderly woman on the bed what book she is reading. The professor picks it up and reads a love poem aloud – an unexpected contrast in Deniz Tortum's depiction of the parallel world of doctors and other workers in the hospital where he was born and where his father is a doctor.