With every night shift, the horror in this Argentine hospital thriller creeps ever closer. Experienced nurse Marcos is good at his job, but he's harbouring a secret. Sometimes, if a patient is suffering and there is no prospect of improvement, he euthanizes them. We can see by the calmness with which he does so that he's been at it for some time – and that he's getting away with it.
The situation becomes tense however when the young, handsome new male nurse Gabriel arrives on the ward. He soon has all the hospital staff eating out of his hand, but Marcos mistrusts this silver-tongued newcomer. His suspicions are proved correct when he finds out that Gabriel too is ending lives, albeit from a different, more sinister motive. How can Marcos reveal this horror without putting himself in danger? Director Martin Kraut uses a lot of blue and green shades to illustrate the two men's macabre actions.