For the Time Being
German Larissa and her nine-year-old twins arrive at their father's paternal home in the Spanish Sierra Morena mountains. Father's flight was delayed, but the guests are welcomed as a matter of course by his mother and sister, who live together. The women's routine existence, quiet in its remoteness, is interrupted by the children's energetic presence. As the scorching hot days go by, everyone tries to relate to each other. Is it a language barrier that renders meaningful conversation all but impossible?
For her feature debut, Salka Tiziana was inspired by her own childhood memories of summers in the Sierra Morena. Surrounded by majestic mountainsides full of sun-bleached crops and slow-moving livestock, intimate scenes of familial strangers play out within the walls of the home. Shot on 16mm film, the texture and warmth of the domestic narrative contrast the sharp, High Definition drone shots of the expansive landscape.