When Emma’s father says he wants to live the rest of his life as a woman, Emma is thrown completely off kilter. Thomas makes a rapid transition into Agnete: a woman in stylish dresses who suddenly has no more interest in football. Who is this new father? Can Emma even call Agnete that?
As first-time feature maker, Malou Reymann herself grew up with a father who became a woman, she knows first-hand how children can experience such a complex change. Safe family life is disturbed and the close father-daughter relationship irrevocably transformed. This is why she chose to present this drama from the perspective of pre-teen Emma. How will this sensitive girl deal with her confusion, sorrow and anger? And how can you, as a family, come up with new ways of relating to one another, while the outside world looks on askance? Between intimate, tender and heart-rending moments, recognisable old home videos show the young family in seemingly simpler times.
A famous pianist is unexpectedly pregnant, thanks to her over-controlling husband. This raw comedy bends genders in unexpected, weird ways.