Forget Oprah and Dr. Phil. This talk show puts Porky the Porcupine and Shivers the dog in the spotlight. Leave your human problems behind: it’s show time for animals!
A road trip through a universe in which farts are deafening and dance and comedy make a great combo. The Snowy Bing Bongs hit overdrive every minute resulting in bonkers TV comedy.
Maximalism in the extreme. Films, performances and an installation bring together different disciplines in a swirling mash-up of contemporary pop culture.
Read more about this programmeIn a specially fitted-out 1990s hangout in Het Nieuwe Instituut, you can immerse yourself in a collection of bizarre short films by a new generation of American filmmakers. Also featuring new work from Rotterdam artists’ collective Lastplak, and you can play on pinball machines with ’90s film themes from the Dutch Pinball Museum.
The Eyeslicer slams into your eyeballs leaving you lacerated, confused and somewhat troubled with a non-hierarchic, yet heavily curated collection of animation, video art, advertising, music videos and anything else that qualifies as a moving image. A variety TV show by the latest generation of American indie filmmakers.