Yourself and Yours
He’s madly in love with her, but when the painter Youngsoo hears from a friend that his beloved Minjung is again unable to resist the demon alcohol, he starts having his doubts about their relationship. Minjung promised to lay off the booze – so is she lying to him or are his friends stringing him along?
With his new film, Hong Sangsoo, master of melancholy and drunken romantic bungling (all his films can be regarded as variations on a theme), doffs his hat to Luis Buñuel, and especially to his That Obscure Object of Desire (1977). Minjung turns out to have at least one double. Is she playing a game? Does she have a twin sister? It’s clear that she continues to search for true love, while Youngsoo wonders with surprise why he didn’t see her the way she was before this. A sourly comic story about blind love and the male as wolf – or child.