Three
Dr Tong Qian has a busy day ahead of her: the brain surgery this neurosurgeon performs every day is of course life-saving. The doctor is not a god, but certainly the boss. Until a gangster is brought in with a bullet in his head. This needs to be removed as quickly as possible. A horde of police officers follows in the wake of the strikingly alert patient. They want to get information about his criminal network out of him and then throw him in jail after the doctors have done their work. But the wounded man refuses to be operated on. How can the overworked doctor do her work among all these fighting cocks?
The battle for control and power between the three parties degenerates into a beautifully choreographed shootout in the hospital corridors – it is, after all, the latest film by Johnnie To. High-speed excitement, drama and humour race through the veins of this action thriller.