Colossal Cave
Plato’s allegory of the cave is often read as a prefiguration of cinema. Yet this film illustrates how online gaming was born from a network of caves. The reconstruction of one couple’s hobby, spending all their time in the world’s largest cave system, leads us to the conception of a pioneering video game.