In Anomalisa’s stop-motion world all men and women have the same face and voice and behave like marionettes. One woman is an anomaly (voiced by Jennifer Jason Leigh) and attracts the attention of famous customer service guru Michael Stone (David Thewlis) who is schlepping himself around yet another business hotel, depressed. The fabulously detailed Anomalisa is a great example of animation’s potential. In Venice the film won the Grand Jury Prize and the film is nominated for the Oscar for Best Animated Feature Film. Co-director and scriptwriter Charlie Kaufman based the scenario for the partially Kickstarter-crowdfunded film on his own, eponymous play.