Zero Irony
Structuralist film that finds its form in a series of poetic, repeating loops, set atop a soundtrack of 21st-century prayer requests. The petitions resolve 'in the air' with blue skies, the sudden appearance of a storm, the manifestation of a weather satellite and a procession of symbolic 'deities'. (Gary Hawkins)