Makino Takashi’s source of inspiration, our place in the world and the universe, never seems to dry up in view of the never-ending flow of immersive films, of which many have already been seen in Rotterdam. Generator may well be the earthiest of his films so far, made as a reaction to the Fukushima disaster. A reality check, but in the world that Makino shows, this can never be achieved without looking inwards too.