in den tag hinein
Lynn (22) lives with her brother in Berlin. There she enjoys the advantages of family life, without really feeling involved in it. She does not have any precise aim in life, but manages to awaken the interest of many people with her direct and spontaneous character. Her boyfriend David is very different: he is entirely engrossed in his very disciplined swimming training for the world championships. David does not intend to allow himself to be distracted by the complicating factors of a relationship with Lynn. When Lynn, working behind the till of restaurant, meets the Japanese student Koji, everything gets more complicated. They can't exchange many words, but it is soon clear that their moments together mean a lot to both of them. But there is a problem: Lynn is not planning to give up her relationship with David.in den tag hinein is the graduation film by Maria Speth at the Konrad Wolf Academy and also the first full-length film produced by November Film. Partly thanks to its beautiful cinematography, the film reminds one of the sensitivity of recent Asian examples on the subject of the seeking, lost soul in the big city. The leading role is played by Sabine Timoteo, winner of a Bronze Leopard in Locarno for her role in L'amour, l'argent, l'amour by Philip Gröning, that is also being screened at the festival.