Brussels Airlines benadert Collectif Faire-Part met een voorstel om hun werk aan boord van hun vluchten te vertonen, honderd jaar na de eerste vlucht tussen België en de Democratische Republiek Congo. De dialoog binnen het collectief, waarin vragen opgeworpen worden en ruimte voor kritische reflectie ontstaat, wordt in What We Said to Brussels Airlines verweven met archiefbeelden en getuigenissen van activisten en getroffenen van geweld aan boord.