Kin’Gongolo Kiniata is een groep bijzondere geluidsartiesten uit Kinshasa die rauwe elektrische muziek maken met oud ijzer en pure wilskracht. Wanneer ze de wereld willen laten kennismaken met hun tegendraadse muziek, botsen hun dromen met de harde werkelijkheid: oneerlijke immigratiewetten die jonge Congolese artiesten moeten ontmoedigen. Nizar Saleh maakte met deze film een sterk eerbetoon aan creativiteit onder druk, en aan geluid als daad van verzet.