De eigenzinnige ondernemer en multimiljonair Hennie van der Most bouwde vanuit het niets een zakelijk imperium op. Opgekochte lege panden toverde hij om tot horecazaken of een amusementspark. In Pretpark Hennie volgen we de koppige zakenman terwijl hij werkt aan wat zijn laatste klus moet worden: het bouwen van een groots attractiepark aan de Rotterdamse Maashaven.
Van een oude kernreactor in Duitsland maakte hij een pretpark, een leegstaand ziekenhuis toverde hij om tot hotel en een voormalige aardappelmeelfabriek veranderde hij in Speelstad Oranje. Ondernemer Hennie van der Most wist op unieke wijze vanuit het niets een zakelijk imperium op te bouwen dat hem schathemeltjerijk maakte. In 2012 begon de roemruchte en eigenzinnige zakenman aan een project dat zijn kroonjuweel zou moeten worden: Attractiepark Rotterdam. Een voormalig afvalverwerkingsbedrijf aan de Maashaven in Rotterdam zou worden omgebouwd tot groots en toonaangevend pretpark.
Maar anno 2025 is het park nog altijd niet af. Volgens Van Der Most zelf vanwege bureaucratische rompslomp, volgens de steeds kritischer wordende gemeente vanwege prutswerk. In de documentaire Pretpark Hennie volgen we Van der Most van dichtbij, terwijl hij toewerkt naar de opening van zijn magnum opus, die gepland staat op zijn 75ste verjaardag. Filmmaker Max Ploeg maakte een liefdevol en licht komisch portret van een koppige en vastberaden zakenman die ondanks alle tegenwerking zijn droom wil laten uitkomen.