Dutch Dreams
In haar visueel prikkelende nieuwe korte film Dutch Dreams speelt filmmaker Flo Meijer met de conventies van de fashionfilm. Gebruikmakend van de alomtegenwoordige beeldtaal van modereclames en hippe muziekvideo’s verbeeldt ze alledaagse, oer-Hollandse taferelen. Een groep Surinaamse mannen houdt een zangvogelwedstrijd; de Indonesische opa van de filmmaker eet een stuk spekkoek; de personages, gestoken in kleding van verschillende Nederlandse modehuizen, wandelen door een polderlandschap, vissen in kleine beekjes of mijmeren over het ‘Hollandse licht’, terwijl ondertussen de hypnotiserende soundtrack van Jaap Velenturf klinkt. Het resultaat is een verfrissende, speelse, muzikale en uiterst stijlvolle film over beeldcultuur.